سلامت
-
آدرس :تهران- خیابان شیخ بهایی- خیابان عرفی شیرازی- پلاک 4
-
تلفن : 021-88617480-2
-
وبسایت : https://health.isti.ir
ایفای نقش حداکثری در توسعه زیستبوم نوآوری فناوری و توسعه بازار دانشبنیان سلامت با تکمیل زنجیره ارزش و تأکید بر مشارکت بازیگران مختلف بر اساس اسناد بالادستی»، «تشکیل کنسرسیومهای تخصصی برای توسعه توانمندیهای کشور در حوزههای دارو، درمان و تجهیزات پزشکی و پیادهسازی پروژههای اقتصادی پیشران و استراتژیک در این حوزه با بهرهگیری از ظرفیت شرکتهای دانشبنیان و فناور و همکاری مرکز راهبری ستادهای ویژه توسعه اقتصاد دانشبنیان»، «ارائه برنامه توسعه همکاریهای اقتصاد محور در حوزه سلامت با همه دستگاهها و سازمانهای مرتبط دولتی و بازیگران بخش خصوصی با نگاه بلندمدت و ایجاد ارزش افزوده بالا در بهرهبرداری حداکثری از توان و زیرساختهای موجود» و «توسعه صادرات محصولات دانشبنیان حوزه خدمات درمانی فرآوردههای دارویی و تجهیزات پزشکی و تسهیل در صدور مجوزات مربوطه» از جمله مأموریتهای تعریف شده برای این ستاد است.
توسعه مدلهای جدید حکمرانی در حوزه سلامت با تکیه بر توان بخش خصوصی، کاهش فشار هزینهای بر بیماران و بودجه عمومی در کنار توجه ویژه به کاهش ارزبری»، «ارتقا مشارکت و همکاری نخبگان در شناسایی و حل مسائل حوزه سلامت با همکاری تنگاتنگ سایر ارکان تصمیمساز، تصمیمگیر و اجرایی دولتی و خصوصی» و «توجه جدی به نفوذ فناوریهای تحولآفرین در بخش سلامت با نگاه ویژه به کاهش هزینهها، افزایش اثر بخشی و بهبود زندگی بیماران» دیگر رسالتهای ستاد توسعه اقتصاد دانشبنیان سلامت است.
اهداف گروه تولید ستاد توسعه اقتصاد دانشبنیان سلامت
هدفگذاری این گروه تحقق کارکردهای سیاستگذاری، آیندهنگاری، تنظیم مقررات و تعاملات حاکمیتی، ارتقاء ظرفیت شرکتهای دانشبنیان مطابق با شیوه نامه تدوین برنامه ها پروژه های عملیاتی ستادهای توسعه اقتصاد دانش بنیان (شامل تدوین و اصلاح قوانین بخشی، اصلاحات تعرفهای برای جلوگیری از واردات محصولات دارای مشابه داخلی، جریانسازی و گفتمانسازی، رصد و آینده نگاری در حوزه کاری ستاد، حمایت از ایجاد و رشد کمی و کیفی شرکتهای دانشبنیان فناور و نوآور، حمایت از تجاریسازی محصولات و خدمات دانشبنیان مرتبط با نیازها و اولویتهای صنعتی و فناورانه کشور، حمایت از توسعه و ارتقاء هدفمند زیرساختهای تخصصی بخش، تنوع و افزایش جذب منابع تامین مالی فناوری از بخش غیردولتی) است.
اولویتهای حمایتی
- ارتقای سبد واکسیناسون
- صنعت پلاسما
- صنعت انسولین
- اقتصاد سرطان
- جایگزینهای آنتی بیوتیک
- تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی
- داروها و مواد اولیه ارزبر
جدول حمایتهای اصلی
- حمایت از فرآورده های بیولوژیک در بازه ارزبری 1.5 تا 2.5 ، 2.5 تا 4، 4 تا 7، 7 تا 12، 12 تا 20 میلیون دلار خواهد بود.
- حمایت از طرح های تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی برای کاهش ارزبری 650 میلیون یورویی در طول 5 سال برنامه ریزی شده است (250 میلیون یورو در دو سال اول، 100 میلیون یورو تا پایان سال سوم و 300 میلیون یورو تا پایان سال پنجم؛ مجموعا 650 میلیون یورو).
- میزان کل حمایت پیشنهاد شده مبلغ 17290 میلیارد تومان قید شده که طرحهای تحول آفرین (پلاسما، انسولین و طرح های حوزه تجهیزات پزشکی) را نیز شامل می شود. به طور کلی، بر اساس پیشبینی صورت گرفته، به ازای هر 5 میلیارد تومان تسهیلات، سالانه حداقل2 شغل ایجاد خواهد شد.
- حمایتهای پیشنهادی در قالب اعطای تسهیلات، تبصره 18 و معرفی به صندوق های سرمایه گذاری خصوصی تاسیس شده یا در شرف تاسیس برشمرده شده است.
اهداف کلیدی گروه تجاری سازی و توسعه بازارستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت:
- تجاری سازی
- توسعه بازار
- تامین سرمایه
- توسعه منابع
- امور بین دستگاهی و فرادستگاهی
ابزارهای حمایت مالی با همکاری معاونت توسعه اقتصاد دانش بنیان:
- ارائه سیدمانی
- ارائه کمک بلاعوض،
- تسهیلات سرمایه در گردش
- تسهیلات، (4 الی 18 درصد)
- (تبصره 18) ارائه تسهیلات بانکی
- سرمایه گذاری خطر پذیر
- تامین سرمایه اجرایی
- اعتبار مالیاتی
- سرمایه گذاری بر پایه ابزارهای مالی
ابزارهای حمایت سیاستی و رگولاتوری
- خرید خدمت
- اعتبار مالیاتی
- پوشش بیمهای
- مداخله سیاست گذاری،
- مداخله و پیگیری رگولاتوری
- ارائه مدلهای توسعه کسب و کار دانش بنیان
- حمایت از راه اندازی پلتفرم های توسعه بازار
- انعقاد موافقت نامه با شرکتهای دانش بنیان توانمند حوزه تجاری سازی فناوری
- انعقاد موافقت نامه با صنایع بزرگ و شرکتهای مادر تخصصی به عنوان متولی بالادستی اجرای طرح های ملی حوزه سلامت
سیاستگذاری، آیندهنگاری، تنظیم مقررات و تعاملات حاکمیتی
1-1 اقدامات:
- همکاری با گروه تولید و بین الملل در تدوین اسناد و لیست اولویت های تولید داخل
- همکاری با سایر گروههای ستاد در راستای توسعه بازار محصولات اولویت دار
- تهیه و تنظیم مکاتبات فرا دستگاهی
- شرکت در جلسات فرادستگاهی و داخلی ستاد
- اقدامات اجرایی جهت توسعه بازار حوزه تجهیزات پزشکی
- مذاکره و پیگیری جهت شکلگیری کارگزاران توانمند و معتمد جهت برون سپاری امور غیر حاکمیتی در سازمان غذا و دارو
- پیگیری تدوین شیوهنامه های استاندارد برای توسعه بازار محصولات حوزه تجهیزات پزشکی
- همکاری برای اجرای قانون حداکثر استفاده از توان و توسعه بازار تولیدی و خدماتی کشور
- پیگیری منع خرید کالای خارجی دارای مشابه داخلی توسط نهادهای دولتی
- پیگیری جهت تامین منابع کمک های بلاعوض و یا تسهیلات کم بهره به شرکتهای فعال در حوزه های تولیدی
- پیگیری فرادستگاهی جهت اضافه شدن واکسنهای انسانی در سبد ملی واکسیناسیون (با اولویت واکسن های HPV، MCV، PCV، آنفولانزا)
- پیگیری فرادستگاهی فرآیند قیمت گذاری پلاسمای تازه منجمد جمع آوری شده
- پیگیری فرادستگاهی جهت اصلاح قیمت گذاری و توسعه بازار محصولات حاصل از پلاسمای پالایش شده در داخل
- توسعه بازار محصولات و فرآورده های جایگزین آنتی بیوتیک
- اصلاح کمبودهای نقدینگی حوزه دارو
- اصلاح نقایص اوراق گام
- تاکید بر بند "پ" ماده 10 قانون جهش دانش بنیان در خصوص رقابت بخش دولتی و خصوصی
- تضمین خرید محصولات تولید داخل و محدودیت واردات محصولات مشابه (با همکاری سازمان دامپزشکی و سازمان غذا و دارو)
- پیگیری محدودیت واردات محصولات دارای تولید مشابه داخل دارای عمق ساخت مناسب
- ارتقای سامانههای موجود جهت تخصیص کد یکتای برای رصد کالا از تولید (یا واردات) تا مصرف کالا (با همکاری وزارت صمت و بهداشت)
- تعیین دقیق تعرفه های گمرکی با ایجاد HS کد مجزا برای محصولات نهایی و مواد و قطعات تجهیزات پزشکی
- افزایش تعرفه گمرکی محصولات دارای تولید مشابه داخل
- پیگیری اجرایی سند پایش وضعیت کشور در حوزه های مختلف تجهیزات پزشکی به منظور تکمیل زنجیره ارزش و همافزایی صنایع مختلف
- پیگیری اجرایی نقشه راه "رادیو داروها"
- پیگیری ضابطه اهداء پلاسما با همکاری شورای عالی انتقال خون
- پیگیری اجرایی سند راهبردی توسعه فناوری ساخت، تکمیل زنجیره ارزش و سرمایه گذاری انسولین
- پیگیری اجرای سند راهبردی تجهیزات پزشکی
- افزایش ظرفیت جریان سازی و گفتمان سازی با نگرش تبادل فناوری و درگیر شدن بخش خصوصی
- مطالعه بازار، تدوین مدلهای کسب و کار و نقشه اجرایی تجاری سازی و توسعه فناوری
1-2 خروجیهای مطلوب:
- تدوین سند و یا لیست اولویت های تولید داخل
- مذاکره فرادستگاهی جهت ممنوعیت واردات و توسعه بازار محصولات تولید داخل (3 مورد)
- سیاست گذاری و تنظیم گری با هدف کاهش ارزبری از طریق توسعه بازار محصولات تولید داخل
- حذف یا محدودیت تخصیص ارز ترجیهی برای واردات کالای نهایی تجهیزات پزشکی برای کالاهای دارای تولید داخل
- اصلاح قیمتگذاری محصولات تجهیزات آزمایشگاهی تولید مستقل داخلی
- تسریع صدور مجوز و ایجاد مسیر خارج از دیوانسالاری مرسوم برای صدور مجوز طرح های اولویت دار با اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو
- تشکیل کارگزاری معتمد معاونت علمی در سازمان غذا و دارو
- کسب گواهی های بین المللی در خصوص محصولات اولویت دار ستاد اقتصاد سلامت به جهت کمک به صادرات
- اضافه شدن یک واکسن انسانی اولویت دار سبد ملی واکسیناسیون
- تنظیم قیمت محصولات حاصل از پلاسمای پالایش شده در داخل به نحوی که قیمت آن حداقل 80 درصد قیمت فرآورده حاصل از ارسال پلاسمای جمع آوری شده داخلی به خارج از کشور به عنوان قیمت مرجع
- جایگزین نمودن آنتی بیوتیک با یکی از فناوریهای موجود در این حوزه (نظیر فاژتراپی، پروبیوتیک و ...)
- ضابطه و انجام قیمت گذاری پلاسمای تازه منجمد جمع آوری شده توسط مراکز جهت فروش به شرکت های پالایش پلاسما
- صدور تائیدیه برای احداث مراکز جمعآوری پلاسما (حداقل دو مرکز) ویژه شرکتهای فرآوری پلاسمای تولید داخل از سازمان غذا و دارو
- ترویج استفادهاز برات الکترونیک بهجای چک و سفته در معاملات تجاری، بهویژه ازسوی بانکها و شرکتهای دانشبنیان
- خرید ارز با استفاده از اوراق گام
- همخوانی نرخ تنزیل اوراق گام با مارژین دارو
- سیاستگذاری در خصوص محصولات تولیدی مشابه بخش دولتی و خصوصی با همکاری شورای راهبری فناوری ها و تولیدات دانش بنیان
- محدودیت یا ممنوعیت واردات محصولات دارای تولید مشابه داخلی
- به روزرسانی کالاهای با ممنوعیت واردات در ادارات کل ذیل سازمان غذا و دارو (تجهیزات پزشکی و دارو و مواد تحت کنترل و ...)
- تخصیص کد یکتای برای رصد کالا از تولید (یا واردات) تا مصرف کالا (با همکاری وزارت صمت و بهداشت)
- به روز رسانی تعرفه های واردات کالاهای دارای مشابه تولید داخل
- کمک رگولاتوری جهت قیمت گذاری رقابتی دارو و فرآورده های تولید داخل اولویت دار
- اجرای اطلس صنعت تجهیزات پزشکی و صنایع وابسته ایران از طریق پایش و بازدید میدانی تا دستیابی به اهداف
- ارائه تسهیلات بانکی به شرکتهای تولید کننده بخش خصوصی
- کاهش ارزبری در حوزه محصولات مشتق از پلاسما
- سرمایه گذاری و توسعه در قالب منابع PE
- اجرای سند راهبردی توسعه فناوری، تکمیل زنجیره و سرمایه گذاری حمایت از انسولین تا دستیابی به اهداف
- پیگیری طرح تعیین روند بازار محصولات حوزه تجهیزات پزشکی
- پیگیری برنامه هوشمندسازی و خودکارسازی فناوریهای موجود
- اجرای سند راهبردی تجهیزات پزشکی تا دستیابی به اهداف
- ارزیابی تطابق در اهداف و نحوه اجرای سند
- استفاده از خدمات کارگزاری خصوصی جهت رصد بازار، آینده نگاری و گفتمان سازی در حوزه های اولویت دار ستاد
- تدوین نقشه بازار در حوزه های اولویت دار ستاد اقتصاد سلامت
- تدوین مدلهای حمایتی کارآمد از کسب و کارهای کوچک و متوسط حوزه سلامت
اقدامات گروه بین الملل ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت:
- شناسایی فناوریهای مرتبط با صادرات و بررسی چالشهای توسعه آنان
- اصلاح قوانین و مقررات جهت تسهیل صادرات محصولات و خدمات حوزه سلامت
- تدوین برنامه تجاری سازی مشخص در حوزه دارو و تجهیزات برای سه کشوربرزیل،روسیه،اندونزی جهت توسعه همکاریها در حوزه اقتصادی
- برگزاری رویدادها ، نشست های تخصصی بین المللی و دعوت از متخصصان فناور شرکت های شاخص جهان
- بسترسازی برای دانش انتقال فنی در حوزه سلامت
- رصد و شناسایی پتانسیل ها و ظرفیت های همکاری مشترک در حوزه فناورانه سلامت
- بررسی موضوعات تجاری پرفروش کشورهای جهان جهت تعاملات تجاری و فناوری و مدلسازی نحوه همکاریها در حوزه سلامت دانشبنیان
- دعوت از متخصصان فناور شرکت های شاخص جهان مطابق با در خواست ستاد در قالب همکاری های اقتصادی
- تسهیل و پیگیری اخذ مجوزها و استاندارهی صادراتی برای شرکت های دانش بنیان
- بسترسازی برای دانش انتقال فنی مطابق با نیاز ستاد
- مطالعه بازار
توانمند سازی شرکت ها برای ورود به عرصه بین الملل:
- محصولات ( برند سازی)
- شرکت(استانداردهای صادراتی ،ساختار صادراتی)
- آموزش افراد(اتصال فناوران داخلی به شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی)
- شناسایی ظرفیت های خالی تولید کشور و استفاده از سرمایه گذاران خارجی برای برای تولید مشترک
گروه روابط عمومی و رسانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت:
يكي از عواملي كه در سرنوشت هر مؤسسه، گروه و فرد اهميت و ارزش اساسي دارد و آنها را در نيل به هدف ها ياري ميدهد، كيفيت رابطه آنها با افراد و مؤسساتي است كه با آنها سروكار دارند و همچنين با افكار عمومي جامعهاي است كه در آن به فعاليت مشغولند. هر اندازه اين ارتباط بطور مفيدي مستقر وبه شكل مؤثري گسترش يافته باشد، به همان اندازه آن فرد، گروه و مؤسسه در دستيابي به اهداف خود موفقتر ميباشد. اكنون به عنوان يك اصل اساسي در مديريت پذيرفته شده كه افراد و مؤسسات براي رسيدن هرچه بهتر و راحتتر به مقاصد خود نيازمند به حسن رابطه و درك متقابل و توسعه تفاهم بايكديگر و عموم مردم ميباشند. در این راستا اهم اهداف سازمانی روابط عمومی عبارتست از :
- بررسی و برنامه ریزی با هدف دستیابی به روش های علمی جهت تداوم ارتباط دو سویه بین مسئولان وکارکنان
- فراهم نمودن زمینه همکاری با رسانه های ارتباط جمعی برای ارتباط مستمر با مسئولان در جهت ارائه دیدگاهها، رویدادها، برنامه ها وانعکاس آن برای اطلاع عموم
- به کارگیری شیوه های مناسب واجرای طرح های بخش افکار سنجی با همکاری کارشناسان، محققان و صاحب نظران در جهت ارزیابی رفتارها، نظرات ونگرش های بیرونی ودرونی در ارتباط با ارگان ذیربط
- جلب همکاری وهمراهی جامعه در مسیر تحقق اهداف قانونی
اقدامات:
- راه اندازی ومدیریت پلتفرم های سوشال مدیا (وب سایت.آپارات.اینستاگرام.لینکدین.بله و تلگرام..)
- تولید محتوای متنی(مقالات سایت.متن خبر. محتواهای سوشال مدیا.محتوای مجله اقتصاد دانش بنیان ویراستاری متون.دیتاریسرچ پیرامون حوزه های مرتبط .محتوای تصویری و اینفوگرافیک)
- تولید محتوای تصویری(موشن گرافیک.مستند تیزر خبری ورسانه ای.محتوای ویدئویی)
- طراحی گرافیک(طراحی هویت بصری.گرافیک سایت.گرافیک محتواهای سوشال مدیا.اینفوگرافیک.کاتالوگ معرفی ستاد.فایل ارائه های درون سازمانی.صفحه آرایی مجله ستاد.پوسترفراخوان)
- پوشش خبری و رویداد(برگزاری نشست خبری.حضور دربرنامه های تلویزیونی.ارتباط با صدوسیما.مصاحبه و انتقال تجربه.برگزاری رویدادهای اقتصادی.حضور در بازدید ها.نمایشگاه ها و برنامه های جاری)
رویدادهای آتی با مشارکت ستاد
- داروهای انکولوژی
- طرحهای اولویتدار ستاد
- برگزاری کارگاه آموزشی آمادگی صادراتی برای شرکت های حوزه سلامت
- برگزاری رویدادها ، نشست های تخصصی بین المللی و دعوت از متخصصان فناور شرکت های شاخص جهان
فراخوانهای همکاری
- فراوردههای مشتق از پلاسما
- آنالوگهای انسولین انسانی
- تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی
- واکسنهای چهار گانه (مننژیت، روتا، ضد سرطان دهانه رحم و پنموکوک کانژوگه)
- جذب کارگزار نظارتی
- جذب کارگزار روابط عمومی
- جذب کارگزار بین الملل
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس:
تغییر فونت: